DATADRIVENMARKETING

Marketing Funnel

Efektywny lejek
marketingowy

Lejek marketingowy to jedna z najważniejszych koncepcji w digital marketingu. Opisuje proces sprzedażowy składający się z  kilku etapów. Jest niezbędny dla każdej firmy, która chce skutecznie pozyskiwać nowych klientów i przekształcać ich w lojalnych użytkowników swojego produktu lub usługi.

Zwiększenie konwersji i sprzedaży

Wykorzystanie marketingowego lejka sprzedażowego pozwala na zwiększenie konwersji klientów, czyli przekształcenie potencjalnych klientów w rzeczywistych klientów.

Optymalizacja działań marketingowych

Lejek marketingowy pozwala na monitorowanie efektywności działań marketingowych na poszczególnych etapach procesu zakupowego.

Skuteczne kierowanie potencjalnymi klientami

Lejek marketingowy pozwala na precyzyjne dostarczanie odpowiednich komunikatów, treści i ofert w zależności od potrzeb klientów, co zwiększa szanse na ich konwersję.

Jak stworzyć najbardziej efektywny lejek sprzedażowy?

Poznaj wszystkie etapy

Pierwszym etapem (MARKET) w całym procesie jest wykrywanie użytkowników na rynku, którzy wykazują zainteresowanie ofertą firmy. Dzięki temu etapowi możemy skutecznie kierować swoje działania marketingowe do właściwej grupy odbiorców, co zwiększa szansę na przekształcenie ich w lojalnych użytkowników.

Kolejnym etapem jest MARKETING, w którym zaczynamy kierować precyzyjny przekaz reklamowy do potencjalnych klientów w systemach tj. Google Ads i Facebook Ads. Dzięki temu jesteśmy w stanie dotrzeć do właściwej grupy odbiorców i zachęcić ich do skorzystania z oferty.

Następny etap to REMARKETING, czyli docieranie do użytkowników, którzy opuścili stronę internetową firmy. Na tym etapie przekazujemy dopasowany do zainteresowań i preferencji klienta przekaz reklamowy, który ma na celu przypomnienie o ofercie oraz edukację i zachęcenie do ponownego zakupu.

Ostatnim etapem w procesie lejka marketingowego jest etap SALE, w którym skupiamy się na użytkownikach, którzy wykazują najmocniejsze intencje zakupowe. W tym etapie emituje się reklamy, które wprost nakłaniają do transakcji, są zwięzłe i zawierają Unique Selling Proposition, czyli unikalną propozycję sprzedażową, która wyróżnia produkt lub usługę firmy na tle konkurencji.

Wszystkie te etapy w procesie lejka marketingowego są kluczowe dla skutecznej sprzedaży w digital marketingu. Cały proces pozwala na skuteczne pozyskiwanie klientów, którzy są zainteresowani jej ofertą i chętnie z niej korzystają.

Jak pozyskujemy ruch?

Zobacz wszystkie etapy

Multi-channel marketing

Emitujemy reklamy wszędzie tam, gdzie znajdują się Twoi klienci

strategia w marketingu online

Hej, napisz do nas!

Potrzebujesz wsparcia w jakiejkolwiek dziedzinie Digital Marketingu? – po prostu napisz.